PROTLOUKÁNÍ 1. TRIMESTREM

19:30



Těhotenství je nejkrásnější období ženy. To je jakési rčení, se kterým se setkáváme po celý život tak často, že mu snad i začneme věřit. Než k těhotenství opravdu dojde, těšíme se na toto nejkrásnější období života a jakmile v nás začne růst ten velký zázrak, plánujeme si, jak si těch 9 měsíců užijeme se vším všudy! Jenže jen co jsem otěhotněla, brala jsem větu "Těhotenství je nejkrásnější období ženy" jako vážně hloupý fór. Pro mě toto období byl a ještě chvíli bude doslova očistec! A tak si říkám: "Probůh, kdo tuhle větu vymyslel!?" Byl to chlap? Nebo jsem snad výjimka potvrzující pravidlo?

První trimestr se nesl v duchu "hlavně přežít do druhého dne." Podléhala jsem nadměrné únavě, velkému nechutenství a v životě by mě nenapadlo, že mi může být tak neskutečně zle. Většinu času jsem trávila s hlavou v záchodové míse, v umyvadle, kýblu či vaně. Prostě kam jsem to stihla donést, tam to skončilo. Z domu jsem chodila do kanceláře nejkratší možnou cestou a větší výšlapy si raději odpustila. Představa, že se pozvracím uprostřed obchoďáku, v autobuse nebo v parku byla pro mě totiž natolik děsivá, že se igelitový sáček stal na dlouhou dobu mým nejlepším přítelem. Nejhorší bylo, když přišla doba oběda. To byl snad nejhorší úkol, který jsem během dne měla. Živím přece mimčo, musím být zodpovědná a tak musím jíst. Jenže cokoliv sníst pro mne bylo neskutečně těžké. Jediné, co byl můj žaludek schopen udržet byl boršč, a tak jsem 4 měsíce strávila pouze na této zázračné řepné polévce. Vše ostatní mi bylo žaludkem vráceno s opovržením. Nebylo to vůbec lehké a když si ještě vzpomenu na to, jak zrovna tento čtvrt rok byl náročný v práci, musím se poplácat po zádech, jak bravurně jsem zvládla dělat, že se nic neděje a že je mi vlastně děsně fajn. A to mi  bylo blbě i z toho jak smrdí papír!

Když už jsem se nějak srovnala s tím, že těch 9 měsíců musím prostě přežít, přišel neskutečný kolotoč myšlenek na to, co vše můžu, co nemůžu, zda bude všechno v pořádku, jestli to všechno zvládnu, jestli budu dobrá máma a při každém sebemenším píchnutí jsem měla pocit, že zešílím úzkostí, zda je to normální a jestli je mimčo v pořádku. Vše  jsem samozřejmě hned googlila na internetových diskusích, které ze mě málem udělali úplného magora. Nejvíce mě udivovala strava budoucích maminek, podle kterých se nesmí jíst prakticky nic, protože ve všem je jakási bakterie Listerie, která mimču škodí a zbylé potraviny, které ji neobsahují, způsobují mimču alergii. Po pár týdnech jsem měla hlavu plnou starostí a naočkovanou internetem a tak mi bylo brouzdání po diskuzích brzo zakázáno a já jsem za to ráda! Stačil měsíc a já měla mozek totálně zahlcený blbostmi a hlavně stresem. Od té doby jsem všechny své úzkosti raději řešila s gynekologem než s internetem. Samozřejmě, že nelze brát vše na lehkou váhu a musím přiznat, že na těch internetových diskusích trochy pravdy je, ale člověk je musí brát s rezervou a hlavně si musí uvědomit, že některé situace jsou prostě strašně nepravděpodobné. Tímto Vám budoucím maminkám a tatínkům chci říci: Nikdy a za žádnou cenu negooglete každý podezřelý jev na internetu. Těhotenství je hold jiný stav a svou nejistotu je lepší řešit s lékařem,  odborníků na internetu je prostě málo!

První trimestr byl vážně náročný, ale i přesto mě ta skutečnost, že za pár měsíců budeme rodina držela celou dobu nad vodou a díky tomu našemu melounkovi to zatím hrdinně zvládám.

Co jsem se v tomto trimestru naučila:

  • Těhotenství trvá 3 trimestry, tedy 9 měsíců, které jsou rozděleny do 40 týdnů, přičemž každý  měsíc má 4 týdny.
  • První 3 měsíce jsou nejrizikovějších a to z hlediska vývojových vad i celkového udržení těhotenství.
  • Těhotenství se začíná počítat od prvních měsíčků tedy v době, kdy žena ještě vůbec není těhotná.
  • Těhotenství je opravdová změna stavu a je to jak s fyzicky tak psychicky.
  • Pupek roste strašně rychle, už v 8. týdnu nedopnu kalhoty.

You Might Also Like

7 komentářů

  1. Zaujimave ako každá žena inak preživa tehotenstvo. Ja si možem fakt povedať, že to bolo čarovné obdobie. Ano zozačiatku aj mne bývalo zle, ale zle od hladu. Preto som musela často a pravidelne jesť, aby k hladu nedošlo, inak mi bolo fakt blbo. To však fakt trvalo len v prvom trimestri a zvyšok som si celkom užívala. Nemala som žiadne pálenie záhy, žiadne opuchanie tela, proste fakt som mala pohodové tehotenstvo.
    Držím palce, aby si to dokonca už dokopala bez problémov :)

    OdpovědětVymazat
  2. to uz je podruhe v posledni dobe, co nectu uplne pozitivni zazitky z tehotenstvi, myslim, ze dost podobne na tom je/byla Sami (http://www.samanthamariaofficial.com/), treba u ni najdes i radu, jak si v nekterem aspektu celou tu cestu vylepsit :) good luck!

    OdpovědětVymazat
  3. Internetové diskuze jsou zlo a kolikrát dokáží člověka vydeptat tak, že se až sám diví jak snadno je ovlivnitelný a kór v těhotenství. Tak doufám, že zbytek těhotenství už bude jen lepší!

    OdpovědětVymazat
  4. cez tehotenstvo je dolezite aby si bola v spojeni so svojím drobcom venuj sa mu medituj cvič jogu rozpravaj sa s nim jedz a rob to čo ta robi stastnou :) obdobie tehotenstva je velmi krasne a treba si ho uzit naplno, tiez som mamina a viem o com hovorim treba sa tešiť na materstvo a uzivat si kazdý jeden pohyb potom toho dietatka :) drzim vam palce hlavne vela zdravíčka prajem <3

    http://teenmumy.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je těžké si těhotenství užívat, když je člověku tak blbě, že jen s velkou vůlí dokáže vstát z postele, ale snažím se co můžu! :) Díky za podporu

      Vymazat
  5. Děkuji za krásné povzbudivé komentáře!

    OdpovědětVymazat

Váš komentář je mi inspirací. Děkuji za každý váš názor

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe